fredag 17 januari 2014

PÅPÄLSAD I MINA CANADA SNOW LOOK-A-LIKE


En gårdagens.

Idag ser det inte ut så här.
Idag är inte marken bar som igår.

Igår när jag på kvällen klädde mig i lager på lager av underställ och löpartights och gav mig ut i mörkret med reflexvästen på och den där PW turen som blev någon blandning av hoppsa-sidleds-steg och baklänges löpning för musiken i öronen manade till det.
Men det var då.
Då var det barmark mer eller mindre.
Inte nu.

Nu är marken täckt av vit vit snö som singlat ner sedan natten.
Kylan har funnits där hela veckans mornar men inte snön.


Men när vi kör till dagis på morgonen biter kylan tag och kroppen kräver lager på lager av både ull-klänning och ull-kofta.
Kappa, mössa och raggsocks klädda fötter nerstuckna i dom absolut skönaste och bästa vinterkängor alá Canada Snow look-a-like som mina fötter har flyttat in i.
(Och ja, jag har strumpbyxor.)

Julias dagisfröken frågade igår:
- Maja, hur mycket kläder har du egentligen?
- På tok för mycket av en sort och på tok för lite av en annan. Det är ett speciellt förhållande vi har min garderob och jag...


Skönaste ever, fyndades Här 


Men,
Vintern kom ju, när tankarna redan vandrat till våren.
Då måste man vara klädd för det.
Och konstant elda i kaminen.
Det ligger en lätt doft av brasa ständigt i näsan.

Det var ju dock lite snopet må jag säga, det här med snön, men barnen älskar det och står med tindrande ögon och tittar ut över all den här yran utanför.

Har vi tur blir det pulkaåkning imorgon borta i stora backen.
Med oboy och smörgås i pausen.
På kvällen ska jag och Therese åka och dansa i Borås.
Himmel det var längesedan och jag ser verkligen fram emot det.
Fyra timmars dans, som på gamla goda tiden, sen sätta sig i bilen och köra den där timman hem, till varmt hus där man och barnen redan och nattar.
Smyga in tyst i huset, smyga uppför trappan och öppna dörren till barnens rum, dra upp täcken som halkat av, pussa pannor och viska Älskar Dig i öronen.

Men, allt det är imorgon.

Nu tar vi fredag!

Kram

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej! Varifrån kommer snygga kappan? Hälsningar Ann-Sofie

Unknown sa...

Hej
Den godbiten, Förövrigt en av mina bästa investeringar, är fjolårets och från ZARA...
Trevlig kväll.
Kram Maja