torsdag 2 januari 2014

DEN NIONDE


Men herregud vad är det som är så försnillans roligt med barnvagnar?
Det går inte att förklara, det bara är det.

Så av den anledningen (nåja, inte bara) började vi det nya året med att införskaffa hushållets nionde lilla åk.
( Hushållets totala konsumtion läses om Här)
Jag behöver en smidig (och snygg) vagn som blir minimodell hopfälld men som ändå är rejäl och kraftig till skillnad mot dom flesta andra paraplyvagnar som blir lika små.


7 kilo lättvikt med aluminiumram som jag tom kan slänga in i bagaget med en hand.
(om jag nu tycker att jag skulle vilja stila lite inför förbipasserande....)
Rejäla hjul och perfekt för ändamålet att vara smidig, snygg och ändå kunna klara dom flesta underlag och lite terräng och skog.

Det är ju med vagnar som med skor.
Förbaskat roligt att testa olika och när man anser att medlen inte behagar ändamålet, ja då testar man nytt.
Att möjligheten finns stavas oftast Blocket.
Köp-sälj-köp-sälj

Och ja, det stämmer ju att vi även har en stor rejäl Phil & Teds Vibe där nere i entren men jag är så otroligt sugen på att återinskaffa en Urban, då jag saknar våran som såldes, men denna gången satsa på den mindre modellen Swift.
Tål att funderas på...

Tänk om man innan man skaffade barn skulle förstått hur många vagnar man skulle äga, eller sukta efter, eller vilja prova, eller hur många man testat och ratat och hur många man älskade en kort stund men sen bytte ut , jag skulle nog blivit en smula chockad :-)

Kram

Maja



Inga kommentarer: