tisdag 31 mars 2015

PÄRLHÖNSFJÄDRAR


Det har sina fördelar att ha en vän som föder upp höns.
Och inte mindre än min absoluta favorit pärlhöns.

Finns det något vackrare säg?

Så den där lyckan när man får en hel papperspåsa full av steriliserade fjädrar, handryckta utav vännen själv, då börjar processen.

Vad ska jag göra??


Det kan knappast ha undgått någon som åtminstone nångång i veckan passerar ett skyltfönster i en inredningsbutik att just pärlhöns är på modet.

Man kan ha det på allt.
Lampskärmar, klistra det på stora ägg och ha som prydnad eller på ljuslyktor...

Så jag plockade fram en gammal oanvänd vas och letade fram limstiftet i barnens pysselskåp..


Tada!



Efter tio minuter var det klart..

Lite kladdigt för fjädrarna var så där duniga men nu kliar det i fingrarna att ta mig an något mer...

Ett stort påskägg, det dräller av dom i förrådet där nere...

Eller göra en lampskärm...

Man kan ju inte låta en hel papperspåse vackra fjädrar gå till spillo menar jag..

Önskar alla en fantastisk dag.

Kramar

Maja

Ps, uppdatering efter att jag träffade Therese i affären..
Det är ju inga pärlhöns, det ser ju jag också, det är en vanlig ruff-tupp.
Men en snablarns fin sådan om du frågar mig :-)

1 kommentar:

Mariah sa...

Hej!
Vad fin den blev!
Hoppas allt är bra med er :-)
Kram