söndag 7 juni 2015

NATIONALDAGEN - ATT FIRA SVERIGES DAG



Så fyllde Sverige år. 

Och fyller man år ska man fira.

Så jag hade bjudit hem kära vännerna Ina och Martin och Jenny och Erik och så alla härliga barn som blev Wilmer och Ester pga sjukdom och pappa-vecka.



Så vi åt grillade saker och sotade sparrisar och goda tillbehör av fetaost med honung och kalla röror och allt lade sig som bomull i magen och gav knappast plats för desserten där efter en timmas letande efter fjärrkontrollen till apple-teven som puts väck verkligen var borta...





Och solen som sken men vinden var iskall så att äta ute på denna Sveriges alldeles egna dag det fick vi faktiskt avstå men Välkomstdrinken kunde vi ändå avnjuta utomhus medan vinden for runt huvuidet...


I dom där fina gamla kristallglasen jag fått med mig hem från mamma och Dennis och som passar ypperligt att sippa rose ur medan sommarkänslan far runt i kroppen.






Si vi gjorde det vi alltid gör här.

Äter tills vi storknar och magen står i sju hörn och när man tror att man inte kan äta mer så åker godsakerna fram medan barnen satte sig tillrätta i soffan och tittade på film under tiden som dom vuxna avverkade musikquiz (som Ina och Jenny tog med bravur, herregud jag kan ju verkligen ingenting om det inte har med dansband eller schlager att göra och det erkänner jag villigt....)

Skratt och prat och musikquiz, sen är ju Sveriges Födelsedag inforad tycker man ju....






Och framåt midnatt.....när festen är över.....

Grattis Sverige


Kram

Maja

Inga kommentarer: