torsdag 12 november 2015

SLETTVOLL - KLIVET RAKT IN I HIMLEN

 

Där sitter han..
Kärleken. Den finaste. 


<3

Att passera entren till Slettvoll butiken är som att kliva över tröskeln och hamna rakt in i himlen.

Inredning- och Interiörshimlen.

Det är som att dö en smula och faktiskt inte vilja vakna på väldigt länge.

Väldigt länge.

Det klivet tog vi oss tid för idag.

Oh majty himmel.

Jag skulle vilha ha allt.

Från minsta lilla oformliga klump i järn till den finaste av dom lyxiga sofforna man nästan inte vågar vända på prislappen på.

Man vänder den väldigt väldigt försiktigt och kisar på ett öga innan man vågar titta helt och hållet.

Ungefär så.



Den här älskade jag redan i katalogen...

Elliot.





Favoriten  Essex





Leopold...Å Leopold! 
Den var ljuvlig. 
Helt enkelt ljuvlig.




Älskar, Älskar Älskar...



Den här ljuvliga saken vill jag ha i hallen.

Jamen ni ser ju.

Vad kan man inte bli förälskad i?

För den där horden av väntande barn.

Där dom kan sitta uppradade och invänta bilen när jag ska köra allihopa till skolan.

Första iden var en sittbänk med förvaring, men när Kärleken idag pekade på en variant utav denna föll jag dom en fura.

Såklart vi ska ha en soffa i hallen.

Så Slettvoll.

Som att landa i himlen men kärlekens hand i min.

Att låta baken landa i den ena dunfyllda plymån efter den andra kan få vilken ändalykt som helst att brista ut i ett leende som varar livet ut.

Dom tjocka magasinen jag fick med mig hem är redan märkta utav hundöron och tummade sidor och jag har några favoriter till våra soffor och fåtöljer.

Jag köper stilen rakt av.
No limits.
Vi ska nog få det där kala manliga raka vitriolhuset att blomstra ut i all sin prakt och verkligen nå den potential det onekligen har, men som nog aldrig tagits tillvara på.

Nu är det dags.

Det ska inredas med sobra toner, klassiska soffor, mjuka linjer, långa hängande textilier och plädar, mjuka stora vackra mattor, ljusa träslag, rå betong, mörkt trä och drivvedsgrått.
Bronze och glas.
Coffetable böcker och mängder av ljuskällor.

Ett hem att älska.
Ett hem som blir älskat.
Bort med rått kallt och lackad ek.

Slettvoll alltså.

Som att komma till himlen.

Kärlek

Maja


Inga kommentarer: