tisdag 7 juni 2016

TILLSAMMANSTID I DAGARNA TRE




Barnfri helg och vädersappen, som man faktiskt kan lita på, förutspådde högsommarvärme så vad gör man väl då för att maxa tillsammanstiden på bästa sätt, något som känns lite som vårt signum.
Njuta leva älska. Varje dag.

Så, i fredags checkade vi in på Stenungsbaden Yatch Club för spa och middag, afternoon Tea och nattklubbsdrinkar.
Vi kund verkligen inte fått en bättre fredag kan jag skriva under på.
Fantastisk terrass där vi hängde hela dagen i sköna loungestolar ala Hampton, sippade rosé och testade poolen (båda) och havet (kärleken, undertecknad är badkruka big time)

Efter afternoon Tea och ännu mera terassnjutning tills kvällen blev ljum var det dax att klä om till middagen, ännu ett fantastisk siden fodral från favoriten Karen Millen drogs på och mannen i kostym, herregud jag dör snyggdöden varje gång.
Min man, min fantastiskt attraktiva man!
Nåväl, jag dog inte helt och fullt utan hade sinnesnärvaro nog, att som alltid komma ett uns försent till middagsbokningen kl 21 men just denna gång gav det oss tom ett bättre bord som resultat pga den underbara hovmästarinnan.
Underbar middag och vin.
Underbar....sa jag underbar? :)
Och som vanan bjuder var vi sist från bordet, jag förstår inte vart alla timmar bara flyger i mannens sällskap. 


Och nattklubb, det var ju evigheter sedan, men jisses så roligt jag har man honom.
Återupplivade cosmopolitan minnen medan han som den Bond han såg ut som sippade på några det martini....man får ju ta seden som den är liksom.


Sen kommer ju alltid morgonen efter, den man inte vill ha, speciellt inte när man fått otroligt sköna sängar men ändå längtar upp till hotellets frukost.
(Jodå, vi har fått ringa ner till frukostmatsalen engång och bett dom att hålla frukosten då vi försov oss...har man semester så har man)

Utcheckning och högsommarvärme utanför gjorde att resa-hem-längtan uteblev och aldrig infann sig.
Det var trevligare att köra vidare till Tjörn och Skärhamn, hitta ensamma klippor med bara farleden och vidsträckt hav som utsikt, bara kärleken och jag.
Ligga där till solen blir sval och kvällen tämligen sen, ta middag i hamnen och planera sista dagen på helgen, maxa tillsammanstiden på det sätt vi älskar.
Ensamma klippor längs kusten, han, jag, picknick, klippor, saltstänkta hällar.
En helt fantastisk helg!
Han och jag.
Alltid.
Kärlek
Maja 


Inga kommentarer: