måndag 5 juli 2010

Fredag, Lördag & Söndag

Godmorgon Härliga Måndag!

Om ni bara visste så mycket Jonas har fått byggt på altanen, eller rättare sagt den trapp som leder ned/upp från entren, som sen blir stenbelagd.
Julia och jag har shoppat blommor och annat altanpynt, "piffet" (det roligaste) som Simon & Thomas skulle sagt.
Utan piff, inget puff.

Men, vi tar dagarna i tur och ordning, kontrolfreak som jag är.

I fredags var det smällande hett men då Julia var SNORIG fick den nyskurade poolen vänta lite och ut kom filt och duplo, favorit!
Hon bygger höga tonr och kan verkligen superduktigt sätta ihop allt med allt och även dom pilliga små sakerna ger hon sig på.


Presision!


Sagt det ofta, säger det igen.
Jag ÄLSKAR dessa små fötter, oavsett om dom springer på gräset, trampar mig på tårna eller finns i mitt ansikte för att pussas på.


Och Fröken älskar Maaaooooo...



I fredags skulle jag bort på Ensamma-mammor kväll, eller Mammor utan barn-kväll.
Rosévin och champange tema och catering mat från Servett.
Hemma hos Vera, tio blev vi och hade supertrevligt och jag var näst sist med att lämna, trots att jag var nykter och körde hem efter två flaskor Alkoholfri champange och massa god mat och godis :-D


Mat och vin i solnedgången, romantsikt så det förslår.


Värdinnan Vera närmaste.


Annika.
Som körde på samma drycktema som jag. Alkofritt.


Annika fick för sig att det var roligare att fota ovanifrån, för man fick så stora näsor då, bjuder på detta Fantastiskt smickrande kort....NOT.

Lördag....och en utav deceniets varmaste dagar kändes det som.
Herregud, kl 11 när Julia och jag tog promenad var det PACKAT nere vid stranden och värre skulle det bli.
Så, vad gör man då med en tvååring.
Man faller för "grupptrycket"
Man går med på att för alltid smycka sin tomt med det FULASTE av fula, tom fulare än att plastleksaker folk envisas med att ha på tomten.
En studsmatta.
Hon älskar det.
Extremt ful är den.
Vi köpte den lilla, mäter bara 150 cm på själva studsytan, pluttig var den.
Likväl FUL!


Badklädd men kan inte packa upp snabbt nog. Oj så hon slet det lilla livet.


Medan pappa J slet med trappen...
Observera att han bygger ALLT själv, inget köps färdigt och ihopmonterat, allt är utklurat, uträknat, sågat och ihopsatt utav min fantastiska sambo!
Och den blir så FIN, och STOR :-D


Eftersom vi "sölade" så roade hon sig på bästa sätt under tiden.
Man kan hoppa på gräset med.


Klar, OCH ful!
Ve och fasa för dessa ohyggliga "trädgårdsmarodörer".
Och, varför är det så, att ALLA (flesta) är BLÅ och GRÖNA?
Det finns ingen som är Tjejig??!!??
Och inte kan jag spraya den heller :-D



Det var lika roligt att hoppa igår....


- Hej mammaaaa!!!!


Blommor har vi köpt också och jag har kommit på att jag gillar Dahlia, just denna sorten.

Hårda vita blommor, så långt från pensinär man kan komma.
Så, vita blommor är tillåtet som "dekor" utomhus om jag får bestämma, men där går gränsen. Så i söndags åkte jag och köpte en till så nu har vi TVÅ, det är mycket för att vara oss.


På Blomsterlandet hade dom också dessa stora fina marschall-hållare. Nu ska dom ju inte stå i rabatten utan nedanför trappen och välkomna gäster.

Och på två dagar har Jonas hunnit bygga så mycket!
Lite fler ribbor på långsidan är uppe just nu, dessa foton tagna före det.







En härlig helg med både vila jobb och lek.
Kram Maja

Inga kommentarer: