onsdag 14 december 2011

Årets Luciafirande med barnen

Albin, Alice, Julia, Pontus och Robin

Igår förmiddag fick vi en massa olika lusse-figurer på besök för glöggfika lunch och lek.


Två glada lucior.


Liten pepparkaksgubbe Pontus och storebror Robin och halv lucia Julia


Mamma Maja med två i famnen.


Albin hittade något gott att tugga på


Tomte Albin och superglad Alice :-)


Hejhej


-Men Ajice, du fåj ju inte ta mitt jus!


Innan alla dom där fina fotona togs (som togs av Stina allihopa TACK!) så fikade vi glögg, pepparkakor, lussebullar, chokladkladdkaka, nyponsoppa, kiwi, kaffe och the..
Blandad kompott kan man väl lungt påstå men passade allas munnar.


Julia och Robin som inte hade tid att fika så länge, dom skulle ju leka.


Stina och Albin


Min fina tjej


Njae, Albin gillade inte glitter.


Några härliga roliga timmar gick och barnen lekte, busade, kröp, åt och sjöng Lucia sånger i så gott som samlad trupp.
När klockan var halv fem och vi tittade på Nalle Puh såg det ut så här.
En trött sicka som vi hade stor möda att väcka, så sent får hon inte sova då somnar hon ju inte kl sju...

Vi ska se om vi får till en träff till före jul, jag hoppas det, barnen har otroligt roligt tilsammans och ja, det har jag med :-)

kram Maja

Ps, som sagt, dom skarpa fina bilderna överst är Stinas som jag fick knycka, vår kamera verkar ha ballat ur totalt vad det gäller skärpan för allt blir suddigt som vi tar inomhus :-(
/Maja

Inga kommentarer: