lördag 7 februari 2015

IKVÄLL SMÄLLER DET


Här laddas det för Schlagerkväll.

Efter fullproppad vecka med
mina två (Yeahj!) första skrivna avtal så är hjärnan lite mör.

Jag är inte helt injobbad i strukturen ännu, och vissa saker tar dubbel kraft att få rätt på.
Men jag har jordens bästa och underbaraste kollegor.
Men alla som känner mig vet, att fröken -Kan själv.
Och VILL kunna själv. Direkt.
Oavsett om det gäller att ratta en 24 meters långtradare eller att förstå strukturen i affärssystem, så vill jag kunna själv. Direkt.

Så jag är en aning mör.
Men jag älskar det.
Jobbet.
Människorna.
Kollegorna.
Mötena.
Jag har aldrig skrattat så mycket på ett jobb som detta.
Humor är en viktig ingrediens.

Men
Ikväll laddar vi för schlager.

Och barnen är laddade.
Alice har aldrig fått vara uppe och titta.
Julia har inte velat, eller så har hon somnat innan det knappt börjat.

Men idag är det laddning i luften.
Godis och schlager
Mys i soffan tills man somnar.

Och jag kommer sitta tätt med näsan mot hjässan och njuta närheten.
Att det är schlager är inte det viktiga.
Att ladda näsan med barndoft slår högre.


Önskar alla en fantastisk kväll.

Kram

Maja


Inga kommentarer: