söndag 13 december 2015

TREDJE ADVENT

 

Tredje advent bjöd på en vacker men bitande decemberdag som vi spenderade i Alingsås med LillSkrot medan Storskrot lekte och bakade pepparkakor hemma hos kompisen Agnes.

Alice som ju fått en liten tandfe peng på femkronor hon ville sätta sprätt på inhandlade en fin choklad med en Madickenfklicka på.

För om sanningen ska fram får man ju inte så mycket för den där fem kronan.



Min Finaste..

Han som Älskar och blir Älskad.

Jag satt och tänkte på det idag. För ett år sedan visste jag inte att han fanns och nu ska jag snart få ynnesten att dela julafton och julen tillsammans med honom och våra fyra fantastiska barn, och skåla in det nya året tillsammans..och allt annat fantastiskt som vi har framför oss.

Ibland blir livet så som det alltid borde vara för alla.






Alice glad i hågen med sin nya choklad...


Det är svårt att sluta posera när chokladen liksom bara vill visa sig och mannen bakom just nu står och beundrar (kan jag ju önska och hoppas) den otroligt stora vackra lampa i ljusgrå silke från Tine K som jag glatt skulle vilja ha hängande över vårt stora matsalsbord, eller i köket....eller i sovrummet.

Tja, det är nog så att den skulle jag nog kunna tänka mig i vilket rum som helst bara den finns i hemmet...

Tredje Advent, som avslutades med den hemmagjorda kolan och Julias hembakade pepparkakor.

Önskar er en fantastisk kväll.

Kärlek

Maja


Inga kommentarer: