måndag 11 januari 2016

VÅRT NYA HEM


Om två veckor går flyttbilen.

Vårt gula fina hus var bara ett andningshål och en mellanlandning innan ett nytt kapitel skulle börja skrivas i allas våra liv.

Vi byter kommun och ort men inte barnens skola.

Barnen längtar och vi längtar.

Jag fick några snömoddiga foton under helgens pulkaåkning så jag visar er lite lite av huset från dess baksida.

Det är ett fantastisk vackert järnvitriolhus ritat utav mannen och byggt utav densamme.

Högt i tak och ytor.

På bilden ovan ser man de höga fönstren i finrummet, där precis innanför kommer den härliga soffgruppen stå, alldeles intill kaminen.

Där ni ser att det hänger en vit rund klotlampa i ett fönster, där är loftet och vårt begynnande Dressingroom.

De avlånga horisontella föntren under är tv-rummet, barnens tv-rum.



Ni ser det lilla taket mellan dom båda huskropparna, det är där vårt blivande sovrum ska byggas, vårt glasrum...och utanför, dör precis ovan Alice huvud, kommer den nedsänkta poolen.


Där uppflr trappan, till vänster, kommer stora loungegruppen husera och bakom hörnet är mannens hörna, dvs grillarna står där :-)

Och liten trappa upp kommer man till köksingången och matplatsen på altanen.

En annan dag ska jag visa er det och framsidan på vårt nya vackra hem.

Det enda jag kan garantera, och lova, är att det kommer bli helt magiskt vackert.

Jag är evigt tacksam för den där dagen i slutet av april.

Kram

Maja

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej! Så roligt att se bilder från erat nya hus. Önskar dig all lycka!!
Kram Ann-Sofie