söndag 7 december 2008

Glad Andra Advent...

Andra ljuset i staken tänd...Dödrött efter nattens Julia-vill-äta-hela-tiden-och-vill-inte-sova-med-lampan-släkt-och-sover-bara-45-minuter-i-taget...
Dom säger att denna tillväxtperioden bara varar några dagar, att det sedan blir normalt och jag hoppas det för nu tittar mina bröst surt på mig från sin plats på estraden och undrar när tusan dom gick med på dealen att servera kvällsvickning 9 gånger på en natt.

Jag tror helt ärligt aldrig att dom skrivit under på det..inte jag heller...Har pumpat hela dagen för att i reserv om brösten tryter, det tillverkas inte på löpande band kära Julia, det är inte en Arla ko du har till mamma..Dock vägrar hon ta flaskan, tittade på mig efter amningen när ajg skulle komplettera med flaskan som om jag var från helvetet, eller den mest idiotiska mamman som fanns, och det harang av ordflöde och grymtande och gormande som for över hennes små läppar var nog inga rara utvärderingar. Jisses...

Ska iallafall nog även bunkra upp med köpegröt, kanske dags att ge henne det som kvällsmål så hon står sig lite längre över natten men det bär emot, jag vill ju amma, länge, jag vill att som mamma ska jag kunna amma, länge. Det smärtar i bröstet om det jag har inte räcker till åt mitt barn. Men samtiidgt måste hon ju bli mätt. Så jag hoppas att det bara beror på den här "perioden". Det sköna i kråksången är att fyra mammor till upplever samma sak, och våra barn är i samma månad. Det känns tryggt, vi är inte ensamma och Julia är inte unik på detta.

God Andra Advent allihopa, på tisdag kommer 11 mammor och 13 barn för lite glögg och bebismys här hemma...

Natti / Maja

Inga kommentarer: