söndag 28 december 2008

Jul jul strålande jul...

Jul har varit, kommit och gått...
Julias första härliga jul!
Det var som vanligt supermysigt med massa knasiga tradtioner, jonas bakade pepparkakshuset som på julaftonskväll blev demolerat av unge herr lillebror (fast det vill han inte kännas vid) det var julmat och glögg och tomte (jonas), Kalles jul, mammas knäck, en massa paket till alla och mest till Julia, hon fick sin första Skrållan (det hade jag med som barn så denna skall sparas till hon har eget rum, fick sin första tomte, en gåstol, en Laban handdocka, leksaker, böcker, kläder, påslakanset i Chabbychic Ralph Lauren stil och vi fick massor..
Under Rappakalja på julaftonskvällen blev lillebror M magsjuk, på natten morfar Dennis och på dagen efter mamma mormor. En jul dom aldirg glömmer altså. Och vi som hade lagt beslag på deras sovrum, stackare, julmaten utbytt mot blåbärssoppa.
Farmor firade jul med oss, likaså mina bröder, alla utom en. Han firade jul så som han mådde bäst utav.
En underbar jul, med tom lite snö på julafton, en massa värme, kärlek och paket och gemensak och det är ju det som julen handlar om.
God fortsättning och TACK!

Ps, Jonas verkar gilla sin Mp3, glad att jag köpte den med större minne för han laddar ned ljudböcker och P3 dokumetärer och verkar aldrig lämna den i sticket..och ja, jag blev superglad för mina fina pärlörhängen och mitt stooora presentkort på Scorett, för var ska sleven vara om inte i grytan...
kram mamma maja

Julia så fin i sin klänning.

Jonas gör pepparkakshus..

-Ska ni äta knäck ska jag äta klänning..

Farmor Birgitta & Mormor Elisabeth.

Morbror Markus..
- Men oj vad är du för filur...?


Morbror Markus och hans söta Lotta.

Julia pjamasklädd i knät på morfar Dennis och Mormor.

2 kommentarer:

Jennypenny sa...

Så söt hon är din lilla docka!!
och ni ser ut att ha haft en underbar jul! Trots magsjuka.. tur att ni redan hunnit haft det=)
Kram kram

BiRDiE sa...

Saknar er. Kram och god fortsättning.