onsdag 22 juli 2009

Baka bullar

En bagare här bor i staden...
I söndags bakade jag 2 äppelpajer och 1 kladdkaka. Vi ska ha grillfest imorgon för Håkan m familj, Fredrik m familj och Peter m familj. Alla peab..Peter älskar bakverk...och godis. Alltså bakar jag.

I måndags bakade jag bullar till Julias kalas. 50 st. Sen kom Jonas farbror och hans fru som var i Gbg på jobb, då hann bullarna preeeeecis bli klara. Vad är bättre än helt nybakade bullar? Tror nog att dom kände på sig att det knådades deg :-) Det var roligt att träffa dom! Visst ja, jag bakade chokladbollar också...
Och en kladdkaka till tisdagens besök Cecilia och Pär...

Och i tisdags kväll slänge jag och Julia ihop 2 sockerkakor..om kalasfolket på lördag inte blir mätta på ala andra bakverk är det bra att ha reserver. Om inte annat är det trevligt med full frys..

Kram Bullmamma

Inga kommentarer: