tisdag 21 juli 2009

Morfar, Brorstor och kusinerna på besök.

I lördags hade vi beställt sol för grillning då morfar, min brorstor (han som åker mc och kraschar...och som nu ska till Tjeckien och åka igen, fast han knappt läkt sen sist, jaja...) och kusinerna Kela och Pauline skulle komma. Men regnet föll och föll så först fikade vi för att se om regnet höll upp så vi kunde grilla lite senare, men det höll aldrig upp, så vi fick grilla iallafall...Och har man tre stycken stooooora golfparaplyer så fixar man det med. Man skickar dessutom ut sambon och brorstor att göra det :-)

Både Julia och jag fick stor presentpeng av morfar så till mig blir det nog en ny symaskin och till Julia tror jag vi ska köpa en cykelstol så hon kan cykla med mig..och så behöver vi byta ut hennes bilstol å det snaraste.
Fick ju även hem min spis som min pappa gjorde åt mig när jag var bebis, så den är ca 35 år då brorstor sa att den snickrades på redan när han var liten.
Den är stor och "verklig" till skillnadmot dom röda Mickispisar alla barn verkar ha. Den har fyra stora plattor och riktiga reglage och en stor ugn. Den ska bara vitmålas lite då den är lite luggsliten efter alla barns användande så just nu står den i gillestugan, alias Målarrummet, där ALLA mina målar-projekt står..
Kram Mamma


Brorstor och Jonas grillar, i regn, under paraply..Är det sommar SKA man grilla :-)


Julias morfar


Julias fina kusiner! Kela och Pauline.



Kram Mamma

Inga kommentarer: