lördag 1 november 2014

CHOKLADBOLLSBAK OCH FILM



Ja vad gör dom här månntro? :-)

Härliga Höstlov!

Det blev inställda Pirater på Sjöfartsmuseet pga ett möte jag var tvungen att åka på men på hemvägen hämtade jag hit fina W som glatt tillbringade dagen med oss, till våran stora glädje.

Det är så härligt med dom där två...tre.
För dom låter Alice vara med. Och hon får vara med och styra och ställa och besluta och som dom leker.
Jag kan fnissande stå intill och höra på.

Den här dagen var ju dessutom pappa J hemma och fick vara vakande ögat när jag på em fick åka på ännu ett snabbt möte men med mig hem hade jag hyrfilmer så vad gör man då, när höstlovs-utlovade pirater uteblir och det är kallt ute, otroligt kallt att barnen bara klarade en halvtimma innan dom tröttnade?




Man bakar Chokladbollar!!

Under kladd skratt och rättvisa åsikter om vems tur det är att måtta upp vilka ingredienser och så kom ju det roligaste.

Kladdet!






Men som alla stora bagare vet så blir man ju lite trött efter så mycket knådande och tvättande utav extremt kladdiga chokladhänder, och eftersom jag kom hem med hyrfilmer så tog vi biovisning....



För att sedan fika mellanmåls-smörgåsar och självklart Chokladbollarna, där inne i soffan.

Dom där tre...
Härliga trion.

Kram

Maja

1 kommentar:

Anonym sa...

Så himla fina dom är!Så kul att dom funnit varandra.Kram Ina