söndag 9 november 2014

DET GÄLLER ATT BUNKRA UPP


Nu står den ju snart där och knackar på.

Adventstiden.
Och snart är de jul igen och här ska det glöggas och allt som hör till och har man liksom jag en fabless för Herr Morbergs fantastiska glögg (utan att vara det minsta lilla sponsrad) så gäller det att bunkra upp minsann.


Förra året tog jag det lite piano med bunkrandet, köpte två flaskor åt gången tills jag en dag kom till lokala Ica och mannen förklarade att Herr Morberg hade bara gjort ett visst antal flaskor och nu var dom slut.

S-l-u-t?!

Va?!

SLUT som i slut, sa jag och lät aningen förtvivlad och såg framför mig hur myspysandet med glögg varje kväll flaxade ut genom fönstret.
Och det var så.


Därför kära ni, gör jag inte om samma brutala misstag detta året.
Här ska det glöggas.

När jag igår dessutom upptäckte att den fantastiska karln i år utökat sortimentet med både Rose och vit så slår man ju till så det skallrar i kundvagnen.


Bunkrat var det här
Och jag kan garantera att ja, vi har fler flaskor än dessa ynkliga sex i skafferiet för dom, dom räcker ju knappt till första advent om jag får bestämma.

Konstigt det där.
Man drar på det in i det längsta.
Att det tycka att det är ok med höst och vinter och strumpbyxor.
Jag är den sista att på våren kräma av mig mina strupbyxor och jag är den sista på hösten att ta på mig dom.
Men sen rätt som det är utan att jag fattar det så sitter jag där med yllekofta och raggsockor och sörplar glögg fast det knappt gått några dagar in i november...

Hoppas alla har en fantastisk Fars dag och grattis alla fantastiska pappor där ute.

KRAM

Maja

Inga kommentarer: