söndag 26 april 2015

NÄR VI FICK EN NATTGÄST



Hej Söndagskväll.

För en vecka sedan bjöd Julia in Adam för lördgsfilm med mys och godis och allt vad det innebär så klockan fyra kom våran gäst.

Och han blev liksom kvar.
Alice viskade i örat på mig och frågade om inte Adam kunde få sova över och vi kan väl enas om att barnen var eniga i frågan så det var bara för mamma Karin att spatsera dom hundra metrarna mellan våra hus för att lämna en väska med pyjamas och gose för här skulle det sovas över.




Jag trodde nog inte att dom skulle ta sådan lång sovmorgon som dom faktikst gjorde men tacksam var jag en smula när dom fem i nio bestämde sig för att vakna och vilja se på morgonteve medan jag förberedde den önskande frukosten bestående av Kokt ägg, färska jordgubbar, oboy och det där vanliga yougurt och smörgås.

- Det här var en mycket bra frukost Maja, sa Adam.





Solen tittade fram bakom molnen till och från idag men det låg kyla i luften men ut på upptäcksfärd gick dom och skrev upp allt spånnande dom såg i sina böcker.
Det var mördarsniglar och husspindlar och myror.





Dom har haft en härlig dag dom där gosarna.
Med förmiddagsfrukt på altanen där dom pratade om allt dom tänkte på.
Och lunchen som vi gjorde utomhus.
Gräddade våfflor i solen och åt med vispad grädde och jordgubbar.

Där solen värmde nästippen men där kroppen behövde vindskydd.

Pappa J har ju varit uppe på barnens skola tillsammans med flera andra.
Dom har byggt och gjort om både förskolans gård och skolans,.
Byggt amfiteater och en scen, monterat den nyinköpta klätterställningen och byggt trädkoja på en stubbe, grävt ner en kanot, byggt en hobbithåla och monterat den nya rutschkanan.
Lagt ut grus och gjort fint.
Ska visa er bilder.
Det blir så otroligt fint.

Men jag.
Jag njöt med barnen.
Av kramar och prat och vispad grädde.
Det där som ger energi inför kommande veckan.
En maniskt kaosartad vecka.
Kortvecka, budget slut på det, Dropin på förskolan, Alice födelsedag och kalas till helgen och övernattande gäster, baka och förbereda och jag som åker på tjänsteresa nästan hela nästa vecka.
Tack och lov har jag köpt hennes presenter så det är klart.

Jag är utmattad innan veckan ens har börjat.
Men jag har fantastiska möten som väntar.
Imorgon ska jag träffa en vacker fransyska som ska öppna webshop med klänningar där eventuell flödet kommer gå med oss.

Ni ser ju, 
Fantastisk vecka.

Underbar söndag.

Kramar

Maja

Inga kommentarer: