tisdag 15 juli 2008

Ännu en dag till räknestickan..

Jag trodde jag skulle få en öm puss...
Vi håller koll på kubbspelarna i Norrköping vi..

.......Står med näsan i en lackfärgs burk och lackar skötbordet, lite tavellister, och lite annat som mina inrednings sugna tentakler lyckas suga sig fast i, och som Jonas inte hinner rädda..
- Herregud hur vågar du måla när det bara är 15 dagar kvar?!?
Tja..det är väl bara att ta tag i penseln och göra som jag alltid gjort, varken mer eller mindre, lite tyngre såklart med tanke på den nu 18,4 kg övervikt jag har sedan start, idag passerade jag 70 strecket med 100 gram, tjohopp..eller inte..vad säger man?

Alla värden var iallafall väldigt bra, järnet ökat till 121 mot förut 118 och tryck och övrigt var bra och Agnes ligger så fixerad så att rubba på henne nu, det går inte.
- Hon är redo att komma när som helst nu.. sa våran bm Elisabeth.

Fast inte ikväll, för vi har bokat biobiljetter och Indiana Jonas, och helst inte imorgon, för jag vill lacka klart, och helst inte på lördag heller för då ska vi på Rhapsody in Rock och jag vill ogärna att vattnet ska knalla mitt i super solot av Charlotte Perelli, fast det hade ju varit lite udda må jag säga. Om allt startade där och då. På Carlstens Fästning, nog lika bra att ta med bb-väskan nu när den ändå är packad så när som på lite mat och kläder till mig...

15 dagar, det är verkligen ingenting. Och utanför har vi inget väder att tala om, vad hände med denna sommaren? Ska den regna och mulna bort som i fjol? Dom som målar f-n på väggen säger ju att växthuseffekten har gjort så att klimatet ökat i temperatur med flera grader sista åren..Jaså, var då? När då? Det blir ju bara sämre och sämre väder, iallafall där vi lyckas slå ned våran bak.Igår fick vi lite "sommar och sol" känsla och köpte med oss glass och åkte upp på Ramberget och Kielers park och satt och dinglade med benen från en klippa...i orkanblåst och halvstorm men åta glass det skulle vi.
- Det ÄR sommar... konstaterar man krasst mellan sammanbitna och frusna gaddar. Sen hamnade vi på Maxi och storhandling av mat, det var ju mindre exotiskt men ack så nödvändigt. Tog en tur till avdelningen " Här är din blöj-djungel" och blev inte ett dugg klokare på vad man ska lägga slantarna på. Pampers, libero, Huggies eller Icas egna..Får bli en senare fråga...



Och nu är Väskan är packad...

...måndag och hemma efter fyra hektiska, men roliga dagar i Norrköping hos släkt och vänner, där den ena händelsen avlöst den andra och så mycket vila har det inte hunnits med, dock en massa roligheter, hagelskurar, strålande solsken, lunch i Söderköping vid Göta kanal, fest hos vänner i Svärtinge, fika, fika , fika hos svärfar, Jonas farmor, Jonas morbror, bror....Bilen var fullare när vi åkte hem än den var dit, vi fick med en massa fina saker från Jennie till Agnes, Jonas obligatoriska saltgurke hinkar och lite smått och gott från farmor Birgitta.Och väskan var med,full med babykläder och saker, babyskyddet till bilen var med och vi hade nog klarat av att gå igenom en förlossning om det hade blivit akut läge.16 dagar kvar och fort går det mot slutet...

16 dagar av väntan, förväntan, längtan, skrämselhicka och -Vad har vi gett oss in på..och så lycksaligt glädjerus.Ska försöka hålla bloggen uppdaterad tills vattnet går ..

Inga kommentarer: