torsdag 21 augusti 2008

Förvirrad mamma..

När mamma duschar sover jag..


För hur många gånger i rad nu har detta skett.
Jag står där med det lilla livet Julia i famnen, har kinden mot hennes lila huvud och viskar, Älskade lilla gubben, och när det istället är våran lilla kattbebis Simon som påkallar uppmärksamhet och vill ha strykningar på sin mjuka päls så får han stå ut med ömhetsbevis som Lilla gumman..
Inte för att jag inte kan hålla skillnad på dom, utan nog mest för att jag älskar dom båda två. Simon får även stå ut med att kallas för Julia och Julia för Simon, när jag ska berätta för Jonas om vad Julia har gjort på dagen så kan storyn berättas med ett Han istället för ett Hon.

Någongång ska jag nog få bukt på det där, men det viktiga är väl trots allt att jag förösker visa dom lika mycket kärlek, sen vad man kallas, ja det får man ta med en nypa salt.

Bilden är från imorse, när hon somnade så snällt i babysittern utanför duschen. Att få till en dusch i morgontimman är för länge sen förbi, nu får man vara glad om man kan få en två minutare i brådrasket mellan mejeri-matningen. Men dagar som denna när man hinner med en hårtvätt, det är Lyx och uppskattas oerhört.

1 kommentar:

BiRDiE sa...

Det är FANTASTISKT så söt hon är, den där lilla..!

Och ja, svärmor är ju mormor åt TVÅ barnbarn nu, så är det ju *minns julklappen "till mormor från Simon" för något¨år sedan)*

E & A kallar mig pappa första timmarna vi är tillsammans då de varit där en vecka. Sånt man får leva med *s*

Hoppas ni har det gott... det verkar så. Kram.