söndag 18 augusti 2013

FÖRBEREDELSER


Det där med att förbereda inför Förskolestart innebär ju inte bara att rent mentalt förbereda alla inblandade utan även en hel del praktiskt som bara måste fixas.
Gosedjurs-reserverna ska finnas där, extra kläder, reserver och backuper, salvor, nappar, blöjor, märkpennan är en nödvändighet då allt, verkligen allt, från minsta lilla strumpa till regnjackan och jeans, ska märkas upp.
Allt.
Ifall kläder åker av och in i torkskåp.
Det är ett himla skrivande kan jag lova.
Julia -08
Alice -11
Nappa beställde jag speciella dagisnappar med namn på.
Då behöver iallafall inte jag gå över dom med märkpennan.
Fotoalbumen skall fyllas med fina härliga färgglada roliga bilder på familjen.
Vid saknad är dom en väldigt bra snuttefilt och tröst att ta till.
Det kan ju faktiskt ibland bara räcka med att få se ett foto på mamma eller pappa för att kanske det där värsta ska gå över.
 
 
Om jag kommer ha ett fotoalbum på mitt jobb sedan?
Jamen självklart!
 
Maja


Inga kommentarer: