fredag 13 juni 2014

DEN DÄR UTSIKTEN ÄNDÅ IN


Där vi förut hade en vägg och plutefönster har vi nu stora altandörrar som öppnar upp från köket och ut i skogen.
Som släpper in ljuset och gör så taket i köket skjuter i höjden.
Som skapade rymd och utsikt så man smäller av en smula varje morgon.


Som igår, när jag var hemma med barnen pga studiedagen.
När jag smög upp före dom, laddade prezzo kannan och ställde upp dörren, tassade ut och vicklade med tårna i daggvått gräs.


Måste man sitta inomhus pga oväder får vi ändå in ljuset och skogen och allt det där vildvuxna.


Bästa investeringen hittills....

Nu ska bara sista finslipet göras. 
Det där som kan ha en förmåga att ta lite tid.
Upp med nytt gips där det saknas, nya lister och så måla.

Men tills dess det är gjort så njuter vi ändå.

Fast det var lite oro där ett tag det måste jag medge.
När jag och barnen kommer hem och Jonas har sågat upp väggen så det gapar ett 2x2 meter stort hål...
Regnet som hotade att börja störta vilken minut som helst och han säger:
- Ja alltså, det var jävligt roligt att riva, nu ska vi se om jag får ihop det också....

:-)
Det fick han.

Kram

Inga kommentarer: