måndag 16 juni 2014

I PLASKETUNNAN


Vilka blötdjur till barn jag har.
Åtminstone den största, den minsta fick för sig att badtunnan rymde krokodiler på botten så hon var en smula spak tills pappa Per fick intyga att så inte var fallet.
För nej, det hjälpte inte att jag sa det.
Lät kanske inte alls övertygande eftersom jag också tillhörde kategorin att jag inte hade den minsta lust att stoppa ner kroppen i plasketunnan.




Och så känner ni ju mig vid det här laget.
Utomhusvistelse, barn och ett pekfinger som skulle kunna bränna av tusen bilder på en och samma eftermiddag med det stora objektivet för att där blir bilderna som jag vill ha dom..
Så också denna dag gick fingret lite bazzoka kan jag lova...







Och nej.
Mammas övertygande - Det finns inga krokodiler på botten
hjälpte föga...


Tills Emma och Natalies pappa kom med räddande övertygelse.
Då gick hon med på att bada en liten stund.


Det stora sjöodjuret var inte det minsta nödbedd och var den som låg i längst och simmade även sedan alla andra både hoppat ur baddräkter och fått på sig torra kläder....





Skeptisk... :-))




Så, vi spenderade det mesta utav dagen där.
Med bad och lunch och lek och krocket och Uno spel och studsmattehoppning och så avslutningsfilmen från förskolan...




En bra dag helt enkelt.
En sån där som återigen ger magbubbel och skratt i veckor efteråt.

Kram


Inga kommentarer: