tisdag 7 oktober 2014

EN ALLDELES EGEN LITEN FIKA-PLATS


Söndagens pigga barn.

Så är inte läget idag kan jag lova.
Kl 03 inatt visade Julias temp på 39,1 och nu på kvällen 39,7, trots halvsovande hela dagen.
Detta vabbande.

Men nu är nu och söndags var i söndags.

Bakom huset i skogen röjde vi (jag, barnen lekte mamma pappa barn och camping) och la dit en bänk och gjorde fint. som gjort att ta sig en fika i solen och i-n-t-e ta av sig jackan trots att solen värme.
Det är förrädiskt nu, varmt med kyligt och barnens immunförsvar har aldrig varit sämre.




Men.
Medan pappan hade arbetshelg på skolan och byggde altan till förskolan med några andra slitande pappor så dinerade jag och barnen luncherna i gläntan där bakom huset.










Helgen gick snabbt.
Lördag söndag hepp så var det måndag.
Men solen värmde oss hela den korta helgen som flög.
Och troligen var det där och då som den där feber och slemhosta-bassiluskan flög in och började ställa till det i Julias kropp.
Den där baskiluskan som jag skulle vilja be fara åt fanders och ge tusan i mina barn.
Man vill inte se en termometer med siffrorna 39,7 på sitt matta barn med spegelblanka dåsiga ögon.
Där energin flugit kos och allt som kommer ut är gråt och trötthet och ängslan.

Vi laddar för onsdag.
Lämnar tisdagen bakom oss.
Och förbereder för sovande barn intill i sängen.

KRAM

Maja

Inga kommentarer: