måndag 13 oktober 2014

VILKEN KALASLÖRDAG FÖR JULIA


Lördag och kalasredo för 6 årskalas hos kompisen Klara.

Sista kalaset med gipsade armen dessutom, bara en sån sak.

Lördagen blev dessutom lite extra speciellt när klasskompisen Maja ringde och frågade om Julia ville ha film och middagsmys med henne till sena kvällen.
Ett rungande ja på den frågan gjorde att vi packade ryggsäcken med pyjamas och gosedjur och godis för ett kompani, filmer hade Maja hyrt och hemmagjord pizza stod på menyn.

Jag har sagt det ofta och jag säger det igen.
Vänner.
Och när det lyser ur barnens ögon över att tillbringa kvällen lite extra speciellt, när man dessutom redan haft det kalasigt på dagen gör ju att det blir ganska svårslaget.

Jag trodde nog att logistiken skulle starta runt ålder fjorton..
Men där har jag insett att jag har fel.
Och jag har det med glädje.
Jag kör dom gärna, och hämtar, och lämnar och kramar hej och hejdå.
Och pussar pannor och kramar barnakropparna hårt för att under tiden dom är ifrån ha så mycket närhet av dom som jag bara kan där i armarna och bröstet.

Så, denna lördagen satte jag mig återigen i bilen när klockan var halv tio och mörkret låg över vägen för att åka och hämta min älskade lilla skatt som haft det så mysigt hos Maja.
Eller som hon själv sa.
- Helt fantastiskt!








Min fina fina stora lilla tjej, kalasredo.

Kram

Maja

3 kommentarer:

Frida sa...

Naw va fina kort på Julia! Du verkar lika tokig som ja stt fota kidsen massor!! Rekommenderar Nääs så här års blur fantastiskt fina färger!

Frida sa...

Ååå vilka fina kort på Julia!! Härligt att gipset är borta då kanske Julia kan följa med oss o bada på vattenpalatset ngn fre efter skolan??

Frida sa...

Ååå vilka fina kort på Julia!! Härligt att gipset är borta då kanske Julia kan följa med oss o bada på vattenpalatset ngn fre efter skolan??