måndag 27 oktober 2014

HÖSTLOVSMÅNDAG


Fredagens Date-Night blommor...
Dock spenderades kvällen hemma med hyrfilm och godis då barnvakt inte gått att ordna men det blir så ibland...


GODMORGON MÅNDAG

Här har vi höstlovsvecka och startar den med studiedag på barnens skola och ett stort barn vars kropp inte synkat riktigt med vintertid och tycker att det är ok att gå upp 0645 eftersom kroppen tror att den är 0745 så det var bara att dra sig upp, hoppa i gosetröjan, bädda ner Julia framför morgonteven och sätta på lite kaffe...

Det är mysiga mornar det också, att nyttja den där tiden, bara hon och jag medan Alice sov vidare.
Jag med en kopp kaffe i soffan och uppdragna ben och Julias inborrad under fluffigt täcke intill.
Jag skulle kunna sitta och stryka med handen på täcket i en evighet, veta att hon är där under, och jag skulle kunna sitta tätt och pussa henne i tinningen i en evighets evighet utan problem.
Så att tvingas gå upp försnillans tidigt trots studiedag kändes ändå väldigt ok.

Idag har vi mest tittat ut på stormen här hemma.
Omkullvälta möbler och träd som ligger horisontellt.
Allt sånt gör att jag blir väldigt produktiv och börjar rensa ur barnens garderober och lägger i stora påsar till UFF containern vid Ica, plockat ihop alla dom där överskridna biblioteksböckerna som vi skulle lämnat efter sommaren och röjt i skåp och lådor.
Och läst.
Om Grodprinsar och Grodprinsessor och allt däremellan.

Så snart klockan klämtar tre ska vi vara på skolan, jag ska ha möte med stadsbyggnadskontoret för att se och höra om eventuell utbyggnad av lokalerna.
Spännande.

Imorgon vankas Pirater och läskiga fiskar på Sjöfartsmuset tillsammans med Wilmer och hans familj.
Heja Höstlov. 



Kram

Maja

Inga kommentarer: