torsdag 23 februari 2017

NÄR KÄRLEKEN OCH JAG DROG TILL FJÄLLS



Ibland känner man att kroppen behöver paus. Att vi behöver paus. 
Göra det som vi älskar.
Att vara tillsammans. 
Det finns ingen jag njuter så mycket av att hitta på saker tillsammans med som med Kärleken.


Så en onsdag kväll i januari packade vi ihop allt lätt och snabbt och kom fram till stugan strax före midnatt.
Det där att vara impulsiv har alltid vart mitt motto.
Å ena sidan vill jag ha total kontroll och veta allt och planera allt så inget kan gå fel och i vissa fall kan jag bara slänga det där med trygghetsfaktor och lita på att det håller.





Så under fyra dagar varvade vi skidor med scooter, åt god mat, drack goda viner och bodde in oss i underställen och testade dom nya skidkläderna till ytterligheter.
Det är bra att göra det ibland.













Fyra dagar han och jag.
Det är fina saker det.
Och snö. Det fanns ju snö.
Hur många mil på scootrarna vi körde har jag ingen aning om men nästan tio timmar. 
Över myr, genom skog, i bra terräng och i stundtals överjäklig terräng.
Belöningen blir när man hittar den där vackra soliga platsen att dricka kaffet på.
Slinga fingrar och luta huvudet mot hans axel.

Det kallas kvalitetstid och tillsammanstid.
Sån där tid som gör mig sockervaddsluddig och knäsvag.
Fina saker det där.
Kärlek.

kram
Maja

Inga kommentarer: