måndag 10 augusti 2009

Helgen...

Vilket underbart väder vi haft nu i några dagar och helgen var inget undantag, ja kanske igår då men det kan man leva med.
I fredags kom ju Robban och kristina och skulle bo hos oss i helgen, det tycker vi om! Julia älskar dom båda även om hon blev rädd för Robbans glasögon först men det går ju över.
Vi grillade och gav honom hans present, han har nämligen fått ett eftertraktat jobb, som klasslärare ( och matte och No) på Kunskapsskolan i Norrköping. GRATTIS!
I lördags åkte jag Kristina och Julia till Alingsås medan männen var på golfbanan (utan kepsar så ni kan ju tänka iaf hur min kära sambo såg ut i huvudet efter 5 timmars strålande sol..rööööööd)
ALingsås var supermysigt! Jag blev så otroligt positivt överaskad. En vacker mysig stad men massor av cafer och affärer av alla de slag, både stora kända och andra mindre. Vi hann bara gå igenom halva centrum men kom ändå hem med massa fynd i påsarna :-) Härligt och på altanen stod männen och grillade hamburgare till lunch när vi svängde in på uppfarten.

Jonas har även varit över på Marre och Annakarins tomt och röjt boer lite björkar som vi sedan då fick för att torka och elda med efter att dom huggits upp. Det var en massa stockar som dom kom hem med på släpet, men det klarar ju min karla-karl till man att hugga upp på en fis-kvart :-)
När jag sa att jag är en jäkel på att hugga ved kollade hen mest på mina sparv-armar men sa inget, så vi får väl se om jag får hjälpa till eller inte med den sysslan...
(man går ju dock inte sysslolös med sparv-armar heller, det är städnigt tvätt som ska fixas, vikas och tumlas och dammsugning då björk-jäklarna runt huset smutsar ned något så kopiöst inomhus och en katt som drar in skit...)
Hur som haver, Annakarin och Elias följde med ekipaget hit så vi fikade äpplepaj och barnen mumsade smörgåsrån med milda. Något som Julia älskar.
Men pussar, det fick Elias inte..han var så söt och ville, men inte då, hon puttade bort, men klappade lite fint på honom till slut iallafall. Underbara ungar!
Tack för en härlig helg alla inblandade, tack för all ved!! Och tack för dom fina byxorna kristina ville shoppa åt Julia i Alingsås :-) Och för allt godis dom utfodrade oss med när dom åkte på Madonna i lördags :-)
kramar Maja


Robban och Jonas fixar grillen..


Pappa och nybadad dotter


Solnedgång


Kristina och Julia på lekfilten.



Robban Kristina och Julia..


Klapp klapp Elias..

1 kommentar:

Elias & Emilia sa...

Tack igen för trevligt fika! Vilket fint foto på far och dotter, nästan så ni får rama in! Kram kram!