tisdag 24 augusti 2010

Idé att förvekliga

Ikväll ska jag inviga Jonas i min nya sovrumsidé, även kallat Projekt Sovrum.
Som ni vet hade jag lite planer med en betongvägg där inne men jag har ändrat mig.

Den nya idén är lättare, blir smart snygg praktisk och framför allt skön.

Den innefattar måla väggar, sätta upp lampor, gamla vi har i förrådet, köp av några nya, nya anordning vad det gäller sänggavel då jag vill ha ut den nuvarande (en klädd jag gjorde som består av masonitskiva, vadd och tyg.)
Vill ha hängande ryggkuddar, runda cylindrar, vita tyger och vackra foton.
Det sistnämda är INGET ovanligt i vårt hem som nog har fler inramade foton framme än en mindre kommun i norrland tillsammas. Typ.

Hur som haver, det bästa med projketet är att jag kan göra det med Julia runt benen och det är en billig investering, vilket passar våra plånböcker :-)

Dessförinnan ska jag dock måla väggar, lister och lite annat nere i bottenplan där Jonas la det sista golvet i lördags. Härligt! Vilken skillnad med blev med svartgrått golv mot det aprikosljusa klinkers golvet som var innan.

Fortsättning följer....

Kram, Maja

Inga kommentarer: