torsdag 19 augusti 2010

ZZZzzzzZZZZZZ

Har jag berättat om lilla frökens nya sovvanor?
Nej kanske inte, ville först se om det funkade.
Det har det gjort.
Fröken sover nu från kl 19-1930 till kl 0730-0800.
Är det inte LJUVLIGT så säg!!!
Hur?
Varför?
På Annakarins lilla tips och inrådan om att fasa ut och ta bort den obligatoriska nattvällingen vi alltid gav (ca en flaska) miss i nassen,så gjorde vi det.
Tydligen så vaknade lillan för att hon var hungrig, pga att kroppen var VAN att få mat. Dumt Dumt.
Visste ju inte jag.
DET skriver dom minsann inte i alla dom OTALIGA massmail man får från Pampers och Libero hela hela tiden.
Nåväl, utfasning skedde och sedan TVÅ veckor, kan var mer, jag tappar räkningen när jag FÅR sova, så sover alltså lillan läääääänge på sina två vällingflaskor hon får vid nattningen kl 19.
LJUVLIGT!

Men, hon KAN vakna och ropa efter NAPPTE, vilket betyder napp, som hon då inte hittar, och hon behöver ibland få en torr blöja miss i nassen för dåropar hon TISS!!!!
Och det KAN vara så att trots att hon sover som det ljuvliga barn hon är, hela långa långa natten till morgonen så KAN det hända att mamman i familjen ÄNDÅ bara MÅSTE gå in och snosa på henne titt som tätt.
Det sitter liksom i mamma-genen.
Jag måste ha min nattliga dos av Julia-sniff, annars kan jag inte sova.
Och som Abbepappan så fint skrev, det är mitt livselexir!

Kram Maja

Inga kommentarer: