lördag 28 augusti 2010

Mitt i Regnet!

Idag är Julia och jag golfänkor.
Jonas tävliar i, och håller i, PEAB Golfen, årligen återkommande moment.
Vad vi ska kalla vädret idag vet jag inte..
Gick i godan ro ut med Julia strax efter elva för vilan i vagnen, ingen regnjacka, det var ju varmt och FINT väder.
Lagom bortanför badplatsen kom det.
Regnet med STORT r.
HJÄLP!
På med regnskyddet till Julia, och insåg med glädje att jag hade ett liiiiitet paraply, läs: drinkparasoll i storlek, liggande i vagnen.
Under STÖRTSKUR gick jag, det vräkte ned, det skvätte upp så "hårt" regnade det, jag var blöt till midjan när jag kom hem, där jag hade gått och svajjat med mitt lilla regnskydd och puttat vagnen med en hand uppför våra gigantiska uppförsbackar.
Fast, det var skönt på något sätt, och Julia somnade av allt smattrande mot sufletten.

Resten av dagen har vi tillbringat inomhus för så fort vi tänker tanken av utomhuslek så vräker det ned.
Vi förgyller dagen med att fålla byxor, läsa sagor, måla lite skåp, pussla i massor, leka med dockor och bygga duplo-hus och med lite Nalle Puh film.
-Puh?
- Vill du att vi ska se på Puh Julia?
-Jaa, Nasche....viftar-med-armarna-och-låter-som-en-Tiger.
- Och Nasse och Tiger?
-Jaaa, Ajja-poff?
- Vill du ha fling-puffar? (Cherios, enda "godis" hon får äta)
- Jaaa.

Så, vi lider inte av att vara golfänkor, i det här vädret är det tom lite mysigt.

Kram Maja

Inga kommentarer: