söndag 13 februari 2011

Dop

Nu ligger jag efter lite grann känner jag...
Därför att förra fredagen satte vi oss ju i bilen för att styra kosan mot farmor och Norrköping för att tillbringa helgen där och vara med när Julias lilla kusin fick vatten på huvudet..

Julias present till lill-kusinen:
Inramad Elsa Beskow tavla med månadsbild September, Lilla Skattkammarboken och en fluffig mjuk vit kanin från Bruka som Julia valde alldeles själv.

Fina pappa J i nya slipsen och rosa skjorta och så fina farmor, som slitit med alla smörgåstårtor och dom vanliga doptårtorna.

Lilla Julia som inte alls var sugen på att visa upp sin fina nya stass, röd sammetsklänning från MeeToo, svarta tights från NameIt och så angora boleron m paljetter...

Nä hon tog nappen, Pricken och snutten och gick till farmors kök...

För skulle hon vara med på bild, ja då skulle dom tre favoritsakerna minsann också vara med, så det så!

Snygga mamma....not, Rynkiga Damen och fantastiska Julia som under den ganska lååååånga gudstjänsten bläddrade i sångboken, lekte med min rougeborste, åt sina russin och flirtade lite med Jonas morbror Mulle i bänken bakom.

Till skillnad från dom andra barnen sprang hon inte runt, men satt och babblade.....
Fast här ser det ut som hon är på språng, och ser ni bakom henne, så ser ni mina ben, och mina ben har jag mina stövlar, japps, jag fick på både dom och min härliga plisserade Zara klänning , jippi!

Vatten-bad.

Lilla Familjen.

Efter kyrkan skulle vi gå till församlingshemmet där det var uppdukat smörgåstårtor och doptårtor.
Men Julia trodde vi skulle åka hem när vi gick till kapprummet för att ta våra ytterkäder och blev helt förkrossad för vi hade ju sagt att vi skulle på "kalas" och på kalas får man tårta och hon hade ju inte fått någon tårta ännu.....

Väl framme och hade förstått att här och nu fick man tårtorna som farmor hade bakat :-)
Och så fick man dricka i vuxenglas på fot, något hon klarade med bravur.

Men varken smörgåstårtor eller kokt korv med bröd imponerade på Lilla Julia, hon sköt undan tallriken och sa bestämt att det var - Vanjig tåta
hon ville ha, Kalas-tårta, och det åt hon, och Kristinas goda kärleksmums och bullar.

Mamma Mu och Farfars Gunillas son Micke.

Pappa J och Julia... :-D

Hm, ser ut som pappa J kommer med något skamligt föslag minsann...

Presentöppning......

När allt var uppätet och städat och Julia lekt kurragömma i kapprummet tills svetten rann var det dags att bege oss hem till farmor igen för nattning och Schlagerkoll.
Pappa gick och la sig tidigt medan jag och farmor satt upp och pratade till halv ett!
Jisses, så sent var lääääängesen jag var uppe..

/Kram Maja
Ps, vissa bilder är snodda från Kristinas blogg.....

Inga kommentarer: