söndag 20 februari 2011

Mängder!

Idag bar jag upp totalt fem stora stora giiiiigantiska lådor med barnkläder från förrådet.
Det inkluderade då inte det lilla (läs stora) innehav utav POP's hela sortiment utav skaljackor, vårjackor, täckjackor och byxor och andra allehanda vår/höst och vinterplagg i storlek 62-104.

Kartongerna innefattar inte heller något av alla dom skor i olika utföranden, dom flesta i KAVAT, i stl 19-24, det var en separat stor låda med ca 25 par....
Allt välbevarat och superskick efter Julia.
Nädå, alla dessa fem stora kartonger med kläder innehåller bara "vanliga" kläder från välkända kvalitetsmärken som jag sparat efter Julia.
Då ska tilläggas att jag sålt av/gett bort säkert totalt tio lika stora lådor totalt under dessa 2,5 åren.
Det som nu är kvar är dom finaste godbitarna.

När jag gått igenom en kartong insåg jag att då hade jag bara kommit till storlekarna 50/56...
Nästa var 62/68....
Sen har jag inte orkat mer.
Allt ligger för att snabbköras i tvättmaskinen för att fräschas upp efter några år i förråd.
(allt upp till storlek 68....resten får köras efter hand som hon växer i det)
Helt klart är att kläder är inget vi lider brist på, inte på långa vägar.
Jag har tom svårt att ta ett beslut vilka små plagg som ska med till BB.
Ett stort I-lands problem....

Ps...om någon frågat mig före jag blev småbarnsförälder hade jag nog inte kunnat ana hur många små babysockor man kan ha i stl 13-18.
Eller bodisar i stl 56....
Men, det positiva är att trots tre månaders skillnad på födelsemånad Storayster VS Lillasyster kommer vi kunna använda 99 procent utav alla kläder vi har, rent årstidsmässigt.
Himmel så härligt!

Kram Maja

Inga kommentarer: