fredag 25 februari 2011

Tumstock

Idag kommer farmor för att vara hos oss hela helgen och Julia längtar.
Förra veckan hade ju farmor tappat rösten och det var Julia lite bekymrad över.
För vart hade hon tappat den?
Idag kom svaret.
- Fajmoj haj hittat sin jöst igen mamma, den vaj bakom döjjen, de tjoj ja.
- Ja det har du nog rätt i Julia.
- Såkjat, de vaj inte så fajit.
Och sen klämde hon i med full hals.
- Oooom Pjussijuskan pomt vijj ha ett jitet ban, fåj hon ta nå anna ban mig Heeeeeeej!!!

(notering: Sång från Pippi.
"Om Prusiluskan promt vill ha ett litet barn, så får hon ta nåt annat barn än mig, Hej!)

Förutom helgens lilla minikalas (mormor & Dennis kommer också) för pappa J som fyller åt på tisdag så kommer måndagen ganska snabbt och det innebär 2,5 års kontroll för Julia hos Magdalena.
Mätning, vägning och tal-kontroll.
Känns väldigt lugnt.
Dock vill inte alltid Julia prata i miljöer eller med folk hon inte är trygg med.
Det återstår att se.
Hon konstaterade iallafall nu innan badet att hon nog skulle ta med sig sin egna tumstock, så Magdalena kan mäta henne, för det trodde fanns nog ingen där.
Mig mätte hon igår, jag blev hela 25 cm lång....
- Däj uppe äj du tjufem mamma, titta fåj du se.
Nog för jag är kort i rocken alltid men jag hoppas ju att jag anses vara mer än 25 cm ovanför markytan.

/Maja

Inga kommentarer: