tisdag 27 mars 2012

Krocket


Julias nya på fötterna.
Härligt Bubbelgum rosa gummistövlar från Timberland.


-Oki...den här ska man slå till?

Idag gick vi ut strax efter lunch när solen visade sig ännu härligare än igår...Förmiddagen pysslade vi lite i hobbyrummet men sen ville Julia ut och spela krocket.


- Med den här då..?

Jag byggde en lite mindre krocketbana än normalt, för det skulle vara lättare att slå klotet och det visade sig att JUlia var en rackar på att slå bra!


-Du fåj inte fuska mamma!!
- Nu ska ja sjå igenom syjkan i mitten...


Vi höll på länge där i solen och fick smörja oss föridag brände det.
Alice hade jag satt på en filt med leksaker..
Hade ja...hon var ju överallt och tuggade mossa och gräs.


Här är mitt stubb projekt...
Barnen och jag hittade denna i skogen igår, Jona sfick bära den till tomten och där tar nu mitt arbete vid med att strippa den från bark, sen kapa den lite, slipa den och måla den..
För er som liksom jag plöjjer inredningsmagasin vet att detta är högsta trend just nu, att ta in naturen och stubbar är högvaluta.


För fjärde dagen i rad åt vi ute och smaskade jordgubbar till mellanmål


Fördelen med en gigantisk altan som vår är ju att man kan välja sina hörn där det åtminstone  är en gnutta fritt från solen..ibland.


Alice, denna glada skrutt som bara ler, skrattar och vet var man pussas.

När jonas kom hem fortsatte han krocketspelandet med Julia och det känns ju helt galet att ta in barnen kl 18 för att ta på pyjamas och sova kl sju när solen fortfarande värmer.
Men, det är ju en dag imorgon också och båda två somnar så snart vaggvisan tystnat.

När jag gick in och sa godnatt till Julia sa hon.
- Pappa vijje inte sunga mamma...
- Men det är ju jag som alltid sjunger.
- Sung äj du snäjj..
Och så sjöng jag, videvisan och byssan lull.
- Men mamma, det vaj baja två, jag somnaj inte av baja två sångej...
Sen drog hon ett andetag och sen sov hon som en sten.

Imorgon blir det lekdag med mullegänget vid Tomteberget.

kram Maja

Inga kommentarer: