tisdag 20 mars 2012

Modellera är inte easy cake


Igår gjorde jag ett stor-rens i Julias alla playdoo leksaker och sorterade i olika transparanta byttor så hon ser precis vad hon har och vart det ligger.


Och hon har massor utav verktyg och tillbehör....fast inte så mycket lera så jag ska komplettera det i hennes påskägg tror jag. Lite nya roliga färger.


Så igår satt vi, båda två, och lekte med leran i timmar.
Ute blåste det så träden låg horisontellt.
Julia kavlade, gjorde glassar och korvar och bilar


Jag satt och knåpade och tränade på att göra små bebisar, kaniner och tåg...


Men det är STOR skillnad på att modellera med playdo, som inte har rätta texturen och inte fastar i varandra, som att bygga med sugarpaste, som man dessutom kan "limma" med vatten...men det är bra att öva upp fingrarna i att trixa.


Min lilla trollunge :-)

På kvällen när barnen lagt sig och jag och jonas bänkat oss framför Livet på Landet och 30 grader i Februari tog jag fram marsipanen istället och lite verktyg, det blev en hyggeligt skaplig kanin.
Julia har ju haft önskemål om vad Alice ska få på sin tårta sedan när det är dags så det är bara att öva.
Julia själv har önskat Mumintroll på sin och jag har ju 4 månaders övning till dess.
Påsken anländer ju före Alice dag så jag kanske ska fixa ngt gott påskfika?

/Maja

Inga kommentarer: