onsdag 28 mars 2012

Lekparken med gänget


Lekparken vid Tomteberget fick idag vara träffpunkten för "lekgänget".
Ingen sol, lite regn, sen lite sol, men idel glada barn och lite fika på filt.


Som vanligt så leks det...i alla åldrar :-)


Man jagar lite barn..


Man blir sandig överallt..


Man kommer varandra väldigt nära...


Man samsas


Och så utbyts det en massa prat, skratt och mellan barnen väldigt mycket upptäckargläjde.

Vi härdade faktikst ut i den inte för varma dagen och när jag stånkade körde upp för sista backen här hemma med två tungt sovande barn var klokan redan tre..

När jag sedan dukade upp lite mellanmål till oss alla tre och Julia skulle berätta om dagen så kommer dom mest härliga, ibland invecklade och noggranna, förklaringarna..och frågorna.

Det är härligt med alla denna utveckling som sker i henne.
När jag stoppade om henne ikväll pekade hon på min axel och frågade.
- Vad hetej det häj?
- De är ju axeln.
- Visst ja...vajföj sittej ajmen ihop med nacken då?

Ni ser...hur förklarar jag det..
Vissa dagar skulle jag vilja vara en sån där allvetande guru som har svar på precis allt, andra dagar är det ganska roligt att faktikst sitta och slå i gamla hederliga lexikon med henne för att få svar på vissa av hennes frågor.

/Maja

Inga kommentarer: