onsdag 7 mars 2012

Yeah!

Precis varit inne hos Alice som ynkade av tappad napp..
Men vet ni, för första gången hittade hon den på egen hand och stoppade den i munnen.
Så där flummigt och yrvaket...
Att det sker på dagarna är inget ovanligt, men det har aldrig skett på natten.
Fast jag fick ju ändå chans att dra in doften från hennes huvud och bara fylla näsborrarna.
Himmel så härligt!

Idag har vi haft en härlig dag!
Förutom att Ida kom in i våra liv så har vi läst massor i röda fåtöljen och lekt med playdoo.
Ida..som vårdas ömt som en ömtålig porslinsfigur av Julia.
Som just nu sover bredvid henne i J's säng.
Som fick somna på hennes arm.

När pappa J kom hem från jobbet tog jag bilen och åkte för att handla.
Jag älskar att handla mat men jag tycker det är urtrist att handla UTAN barnen.
Utan Julias glada frågor, kommentarer, undringar och förstå-sig-på-are.
Att handla utan barnen betyder att jag bara plockar ner i vagnen utan vidare reflektioner, att handla med Julia innebär att man får svara på frågor om nästan allt ma stoppar ner.
Man tänker efter.
Visst går det snabbare ensam men är det inte värt en halvtimma extra när det ger så mycket, åt alla?

Nattugglan ska natta nu..
Imorgon ska vi göra oss fina alla tre och åka till stan för att på något sätt (överaskning) fira Jonas och min 5 års dag...
Natti /Maja

Inga kommentarer: