tisdag 24 april 2012

Hon klarade natten


Hon klarade natten!

Det var inte det lättaste och det beslutet som hon så självklart och självsäkert tog på morgonen, det kändes inte lika självklart på kvällen när hon skulle sova.
Hon gjorde flera försök att få "låna" Alice napp men där sa vi stopp.
Det kändes faktikst ändå bäst att hjälpa henne med att vara stenhård, att säga att hon skulle klara sig utan nappen.
- Nää mamma det jöj ja faktist inte...
Och så grät hon.

Jonas läste och nattade men sen fick jag gå in och lägga mig hos henne tills hon somnade för Oh my vad hon var ledsen över att vara napplös.
Men, efter flera viskade hemmagjorda sagor om Prinsessor och Prinsar som gav bort sina nappar till trollen i skogen, en hel uppsjö av alla vaggvisor jag kan och några jag inte kunde så somnade hon.
Troligen av ren utmattning.
Inatt har hon hämtat mig tre gånger men nöjt sig med att bli omstoppad och pussad, frågat efter nappen ja men accepterat att jag sagt nej.
Nu är hon lovad en present, en Napp-slutar-Present om hon klarar denna natten också.
Det vet jag att hon gör.
Heja Julia.

/Maja

1 kommentar:

Linda sa...

Vad duktig hon är, er stora Julia!