måndag 2 april 2012

Jubileum

Igår var Julia och jag på Jubileum.
Den lokala Konståkningsklubben, som har väääääldigt stora framgångar i både Sm och Wm, firade 30 år och granntjejen Sofia är ju åkare så vi åkte dit för att kolla på Showen och sedan åka hem.

Det var massor massor av folk och åkarna som uppträdde i showen var allt från 3 år till dom vuxna elitåkarna.
Och jag var så imponerad av dessa små.
Dom kan knappt gå, men ta sig runt på ett par skenor, det kan dom.
Jag blev helt rörd och stockig i halsen flera gånger.
Bådar inte gott inför tjejernas framtida skolavslutningar och Luciatåg :-)

Hur som haver, det var trångt kan jag lova men Julia och jag satt tätt tätt..och hon tittade med stooooora ögon, hela hela tiden.
Till slut märker jag att hon börjar hänga med huvudet och ögonen bara går ihop.
Jag frågar hur hon mår och hon säger att hon är trött.
I slutet av showen däckar hon totalt i min famn.
Det går inte väcka henne.
Musiken är hög, hon hade förvisso sina peltor men ändå.
Lilla hjärtat..
Jag tror hon somnade av anspänning.
Hon hade suttit så fokuserad och koncentrerad.
Hon ville ju se Sofia och så var det så mycket runt omkring.
När allt var slut fick jag till slut liv i henne och jag kunde tråckla mig därifrån med henne.
(det är inte det lättaste för läkare är inte så barnvänligt gångbara)
Vi letade upp Sofia och Cia och tackade för oss.

När vi kom hem skulle pappa J åka iväg flera timmar för att ägna fotbollen tid..
Så jag och tjejerna bakade med all playdo lera som Julia fått i sitt påskägg av mormor och Dennis.

Måndag morgon och tittar vi ut ser det underbart ut.
Knallblå himmel utan moln, men det är bara 10 grader i solen.

Idag ska vi pyssla med alla påskägg som ska ges bort och så ut och leta påskris.

Önskar alla en härlig dag!
Maja

Inga kommentarer: