söndag 1 april 2012

KalasDax för Lotta


Igår for vi på kalas hos morbror Markus Lotta som hade fyllt 29.
Vi bjöds på god mat och tårta och var hemma sent så det var bara att lägga tjejerna i sängen.



Med oss hade vi en önskad bok och så hade jag bakat den första av mina skapelser i sugarpaste till henne...


En gigantsika chokaldmuffins, med chokladtopping, och med en mycket arbetad vit utslagen blomma gjord i sugarpaste på toppen.


Vilket inte var det lättaste kan jag lova...inte om man har höga krav som jag.


Precis som dom flesta tjejerna som driver tårtbloggar så hade jag köpt enbart vit sugarpaste och sedan ett paket från Wilton med sk pastafärger, så man färgar sin sugarpaste själv till den färg och nyans man vill ha.
Mycket bättre och mer ekonomisk och framför allt kan jag få huuuuuur många olika nyanser jag bara vill.
(istället för att behöva köpa en hel förpackning av en färg bara för att jag vill ha en ynka pynka bit)


Jag har fyndat och köpt utstickare och mått för att verkligen kunna göra fina tårtor men himmel om ni visste hur svårt det är! 


Lottas vita blomma tog en vecka ungefär att göra eftersom den skulle torka lite för att bladen skulle bli formade som jag ville, sen skulle den ju monteras ihop med vatten som lim...
Och wwwwieiieeie så svårt, men roligt ska jag tillägga.
Jag hoppas jag får in mera snits till Alice tårta om en månad.

/Maja

Inga kommentarer: