tisdag 12 november 2013

KÖKET I TINE K ANDA




Knappt hinner färgen torka och hyllorna skruvats upp där nere i entren förens inredningshjärnan sätter ögonen på något annat som nog behöver sig lite färg.
 
Köket.
 
Eller ja, köket behöver sig ingen färg, jag är fullkomligt nöjd med det vita ljusa och fräscha men köksmöbeln.
Borde inte den få sig ett lager färg minsann.
Och inte vilken färg som helst utan min storfavorit:
Pekingsvart
(finns i alla Colorama butiker)
 
 
Från början gedigen ek som fått sig alltför många lager av vitt, som nötts, blötts och slitits och inte till dess fördel.
Inte alls till sin fördel.



 

 
Och jag älskar Tine K stilen.
Svart matt mot vita ljusa ytor.
Inte murrigt utan bara sobert svart.
Kanske håller det bättre mot det vardagliga slitaget också.
 
Om inte annat är det försnillans snyggt.
Och ja, man borde kanske dämpa ner allt det ljusa mot lite mörkt ju närmare jul vi kommer.
 
Blir det helt galet får jag väl måla vitt igen...




 
Vad tror ni, behålla köksmöbeln vit, eller ägna några timmar åt lite måleri?
 
Maja
 
Bilderna lånade från Google


4 kommentarer:

Mariah sa...

Ett svart bord hade varit jäkla snyggt, problemet är väl att man måste dammtorka hela tiden......
Kram

Unknown sa...

Jag vet...det kan ju vara lite kocko...
Men jag har köpt färgen samt interiöslack glans 10, vill ha så matt sm möjligt mne ändå hållbart..
Kanske blir helt galen på allt damm som kommer synas...
Å andra sidan tycker jag inte jag gör annt än att gnugga bort färgfläckar, ketchup fläckar och tusch från den vita ytan som råder nu så det går nog på ett ut :-))

Kram!!

Johanna sa...

Man torkar ju bordet 3-4ggr om dagen ändå när man har små barn :)
Jätte snyggt med svart skulle jag tro!
Har ett underbart runt bord i källaren som skall bli antingen vitt eller svart och flytta upp i köket snarast!
Änvändet du pensel eller planstrykate till bordet?

Unknown sa...

Hederlig pensel används, gillar när det inte blir helt slätt.
Och målar alltid med bruten inomhus färg från Alcro (juts nu nyans Pekingsvart) och så interiörlack glans 10...