torsdag 21 november 2013

VILKEN DAG

 
En tittut-dagens bakom kameran mitt i farten idag.
Herregud vilken dag!
 
Jag har shoppat för 100 gäster, haft samarbetsmöte per telefon, svarat på mail, telefonsamtal, sökt jobb, efterlyst roll-ups och haft feedback-samtal inför nya Strövargruppen som startar på söndag.
 
M-a-j G-å-d-d vilken dag.
 
Hur ofta handlar man 70 festis, 460 singoalla och ballerina kakor och en evinnerlig massa cider, marshaller, servetter mm?
 
Jo om man heter Maja, är en ambitiös och driven sektionsledare och barnledare, som fick snilleblixten under hösten att låta dom femton barnen i Familjemullegruppen skapa Höstlövstavlor som vi sedan gör en utställning med.
Då var tanken en liiiiten utställning i samarbete med det lokala biblioteket.
 
Någonstans där kom jag på tanken att hej, vi expanderar tanken lite.
Tänka utanför boxen och så bjöd jag in två andra barngrupper som också skapat tavlor ute i skogen med sina barn och så hepps hade vi 38 barn som skulle vara utställare och så skapade jag en inbjudan som gick ut till barnen och deras anhöriga och heppz är vi nu 99 anmälda....
 
Riks, Pressen, Styrelsen, Kommunen, anhöriga.
 
Vernissagen går av stapeln nu på söndag.
 
Så det har varit minst sagt full fart idag dom fem timmarna barnen var på förskolan.
Lunchen blev en stående kaffe vid diskbänken, och fyra skumtomtar under tiden jag svarade på jobbmail...
 
Och ja, det kan vara så att jag har tagit mig vatten över huvudet fullständigt men vet ni, det vet man ju inte fören man provat.
 
Kommer bli en helt fantatsisk söndag, det är bara v-ä-l-d-i-g-t mycket att rodda med innan vi är där.
 
Men, allt under kontroll och 99 gäster, det är ju ett angenämt "problem" kan jag lova.
 
Och barnens konstverk?
 
Herregud så fina!
 
Nu tar vi natt, sen en fullspäckad fredag.
 
Maja
 

Inga kommentarer: