tisdag 15 september 2015

DET KNÅPAS OCH KNEPAS



En bild, eller flera, säger mer än tusen ord och ja, ni ser ju själva detta eviga knåpandet som sker här.

Här i detta huset knåpas och Knepas det alltid.

Det pysslas och pärlas och ritas och den där högen med allt som skapas blir bara större och större.











Här insåg man tjusningen med piprensare.

Det skapades galgar och dammsugare (??) och skålar och vaser och...ja ni hör ju.
Det finns ingen ände....

Och det är ju precis så det ska vara.

Kramar

Maja

2 kommentarer:

Malin sa...

Åh så glad jag blir att ni är 'tillbaka' här igen! Min Julia är ju lika gammal som din Julia. Det är spännande med skolan! Jag separerade från Julias far för fyra år sedan och Julia är 3-4 dagar hos sin pappa och 3-4 dagar hos mig. Plötsligt hamnar man som mor i två världar, precis som sina barn. Får jag fråga hur ni berättade detta för barnen? Ja, sånt är ju ibland så svårt.. Du är en stor inspiration och för mig gör du med dina inlägg mig alltid så glad och pigg! TACK för det! Och hoppas du mår fint efter alla förändringar!

Unknown sa...

Hej Malin.

Gud så glad jag blev av din kommentar. Det har vart en....resa detta.
När allt landat ska jag berätta, men ang hur det berättades för barnen så berättade jag högst pedagogiskt och Julias reaktion blev - Äntligen, då slutar ni bråka!

Allt gott!
Kramar Maja
Och ja, äntligen tillbaka, det har stått lite stiltje, men lusten över fotograferandet har kommit tillbaka.