måndag 14 september 2015

MIN NYA LAST STAVAS TAPENADE


Delar som ingår i min nya last.

Crostini.

Alltså, för att inte fullständigt, i min nya tillvaro, ruinera mig på Icas Crostini med vitlök och örtsmak så insåg jag att det där goda goda måste man ju kunna åstakomma själv.



Och det kunde man ju.

Sagt och gjort.

Inköp utav en stor gigantisk baguette, inte Pain Riche, det är för mycket fluff fluff i den, utan en liten mastigare baguette, fortfarande höll jag mig faktikst på Ica, även om jag inte längre ville bidra med omsättningen på deras Crostini lager så kunde jag ju vara lite trogen kund kände jag.


Sen: Hem och sätta på ugnen på 225 grader
Skiva den där baguetten i tunna tunna skivor.
Äta upp själva ändarna... jo då, det får man.
En bagare måste ju få smaka.
Sen lägga platt på en plåt.
Pensla på olja.
Tjoff in i ugnen i fem minter.
Ta-daaaa!

En hel burk av det där goda att kleta Tapenad på.


Den jag fullständigt fått en troligen obesvarad cruch på är den med torkade tomater, rikligt smetar man på, och så njut.

Och nej, troligen inte det mest smartaste att dra i sig ett tiotal utav en  sen kväll när man vet att man egentligen borde sova, men varannan vecka livet har sina stunder.

Man delar en flaska vin med den man håller kär, och äter alldeles för många Crostini men Hey, jag har ju en hel burk ju ...

Kram

Maja

Ps, perfekta som aptitretare...testa lite getost och skivat fikon på...mumma!

Inga kommentarer: