fredag 25 september 2015

WHEN THE SHOE FITS


... eller att gå i mammas fotspår.

I nya huset har jag ett klädkammarrum.

Ett R U M till mina kläder och skor.

Kan ni tänka er.

Så ofantligt underbart att bara kunna gå in där, bläddra bland klänningar och kjolar, titta på alla uppradade skor och säga - nä inte den, inte den inte den...Men den!




Och det där rummet tilltalar inte bara mig i Lilla Familjen utan även mina näpna små prinsessor smyger in där, stänger till dörren, sen hör jag viskande fnitter och klack-promenader.

Ut kommer oftast Alice först och frågar vilka klackar hon får prova och favoriten är ju helt klart denna glittriga, och aldrig använda, skapelse från Nina West.

Och den där lyckan när hon saligt går omkring här med dom på fötterna, är så saligt härlig att jag blir mamma-hjärta-luddig.





Men storasyster, hon är inte sämre hon.

Tar dom högsta och promenerar stolt med stadiga ben.

Och ta mig tusan så hon kan gå på dom där klackarna.








Så, mitt egna klädes-rum, min Walk In Closet med stort C, är inte bara en hiskelig lycka för mig, utan även för mina små som tycker det är jordens bästa utklädnings-kammare.

Kärlek till Alla

Maja

Inga kommentarer: