onsdag 23 december 2009

Lek i snön

När vi vaknade hade det kommit massor av snö och mellan fix inför julafton tog vi oss lite lek i snön, hämta posten, åks pulka, kasta snöboll (pappa på mamma) och så kom granntjejerna Paula och Sofia och lekte med mig.
Kram Julia


Väntar på att mamma ska bli klar med pulkan så vi kan gå.


Nuså, alla klara? (hm, mamma ska ut och leka i kjol..? och jag i michelinmundering?)


Äntligen, trodde aldrig vi skulle komma iväg. Vink Pappa!


Dansa? Nu? Här? De är min knasiga mamma de...


Redo, det här ska bli kul!


Mamma och jag tar våran vanliga dagspromenad till våran brevlåda...yes vi bor på landet :-)




Vårat hus med massa snö.


Oj vad många paket och kort vi hade fått idag!


Var kommer egentligen allt det här vita ifrån??


Mamma tycker vi ska åka nedför backen, då får man pulsa över gräsmattan först..
Jag tänker då inte gå själv!


Pang!! Pappa fick in en fullträff på mamma från flera meter...oj stackars pappa!! :-)
Mamma är ju halvkroat, vet han inte hur arg hon kan bli??


Oj vad det går fort och oj vadhon springer min mamma!


Hihi, oj det där var minsann roligt!


Vadå? Ska jag stå här? Själv? I allt det här vita???


Jaha..?


Mamma tycker vi ska leka mer..


Jäkla skrutt...jag föll..vet ni hur svårt det är att resa sig iförd michelin-utrustning??


Bläää pappa :-)


Jädra mamma..snöbollskrig...


Vi fick sällskap av grannbarnen Paula och Sofia. Oj vad dom underhöll mig.


Och så fick jag låna en ekorre av Sofia...muta?

kram Julia och mamma

2 kommentarer:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Vad ni ser ut att ha roligt i snön. Måste bara fråga vad det är för fina stövlar som mamma Maja har på sig.. Kram

Vitfärg och Kompost sa...

HEJ
Vilka fina och härliga bilder på dig och din guldklimp. Visst är det underbart med all snö så här i jultid...! Lillprinsen blev glad som en lax när han öppnade paketet med den fina princesstårtan som du gjort. Toppenfin! Nu blir det tårtätning av..! Ha det gott!
Kram
Katarina i Umeå