söndag 27 december 2009

Pulka, snögubbe och snölykta..

På annandagen hade det kommit ännu mera snö under natten så jag och Julia drog på oss skidkläder medan pappa J fiaxde lite i garaget.
Julia och jag tog en promenad i pulkan då hon inte alls var sugen på att åka nedför den lilla slänten och så byggde vi en snölykta och en liten minisnögubbe.
Eller vi och vi..mamma byggde...Julia är fullt tillfreds med att sitta varmt och mjukt i pulkan och titta på, gå i snön vill hon inte heller sen hon trillade med ansiktet före, rakt ned i en driva, men hon var snäll och gav mig snö till snögubbe-byggandet och såg ut att ha åsikter om var stenarna till ögon skulle sitta, och om den skulle ha öron eller inte...
Kram Mamma



Mamma och jag på väg ut.


-Mamma bygger snögubbe, jag är bara smakråd...


-Jag tycker det saknas lite snö där mamma!


-Ser en snögubbe verkligen ut så där...jag är skeptisk.


På gräsmattan framför huset.


- Hm..har snögubbar öron??


-Här sitter jag med en dvärjsnögubbe utan mössa..


Våran lilla skapelse i Skrållans mössa och halsduk från 70 talet.


Vi byggde också en snölykta som vi tände igår kväll.

Inga kommentarer: