måndag 11 januari 2010

Den lever!



Fröken har inga gröna fingrar, what so ever.
Jag kan tom ha död på en kaktus utan problem och väldigt snabbt. (Därför pryds detta hem utav mest, och nästan enkom, plastblommor)
Att investera i dyra fina blommor är egentligen spillda utgifter här...
Men så är det dessa orkidér, jag älskar dom, tycker dom är så otroligt vackra och vi har fått en massa bara det sista året.
Hemskt ledsen Annakarin och Marre men eran råkade jag ha död på, en fin två-stångad med vacker färg: Död. Det tog två månader och den kom aldrig tillbaka.
(Dom ska ju tydligen göra det, man tror dom är döda..för det är bara två pinnar och blad, men sen vipps så ska dom tydligen leva igen, men nix, inte hos oss.)
Även den vi fick förra hösten utav min mor och Dennis är: Död. Kom aldrig tillbaka,jag pratade med den, vattnade den men nix, död.
Nu har vi två stycken kvar, en med fina vita blommor, vi fick av farbror R och tant K,när vi flyttat till huset, än så länge bara blad och två stänger, men vid gott hopp...
Och så denna ni ser ovan...den fick jag utav Julia förra året i Morsdags present, underbart vackra rosa blommor, som klarade flytten, höll sig länge in på hösten, stod i dvala under hela nov-dec men nu, det är 12 knoppar totalt, vissa har redan blommat ut igen och hjälp vad den är vacker, och framförallt, den lever! Hurra!
Kram Maja

Inga kommentarer: