tisdag 19 januari 2010

Vilken dag!

Det började med att vi fick se ett råddjur precis utanför sovrumsfönstret. Och då menar jag inte att den lilla ungen bara kunde ses på långt håll. Han strök längs husväggen och lät sitt läte. Julia och jag små sprang till nästa fönster och där stod han still ett tag, till Julias lycka. Sen har hon "pratat" om detta under dagen, pekat och visat (se video i nästa inlägg)

Vi tog en kall och HAL promenad ned till centrum, handlade lite inför mat-lagandet inför Sälen, köpte sprayfärg till korgar, lämnade pappa J's slips på kemtvätt, handlade garn och apotekskrämer och stannade till i Röda Korsets nya fina lokaler för att se om det fanns en gammal fin docksäng i samma gamla stil som Julias nya säng. (kanske inte riktigt så stor dock...hmm..)
Det fanns det inte men jag minst sagt stor-fyndade ett par ganska helt nya, utan minsta skråma eller skav, ett par svarta promenad-vårskor KAVAT för, håll i hatten, t-j-u-g-o kronor! Herregud, dom kostar nästan 500 i butiken.




(Julias fyndade skor för en Selma)

Vilket klipp och flickor kan väl ha svarta vårskor, nu har hon det iallafall.
Dock knallar hon i dom just nu, VÄGRAR ta av sig dom trots minst två storlekar för stora (24) men det bekommer henne visst inte.
"Halta-Lotta" från igår har vi inte sett röken av idag så det var nog bara något tillfälligt.

(Iklädd, och vägrar kliva ur dom, sina nya skor)

Vad har vi mer gjort...just ja, biblioteket fick sig ett besök, gamla böcker lämnades och en massa nya lånades, Julia älskar att vara där och gå runt bland alla böcker, och gunga på fåret, och "prata" med andra barn (idag var det två andra barn där samtidigt) Vi hade med lite mellanmål som åts medan jag läste för henne i soffan och så var det dags att hinna med kl tre bussen hem.
En heldag blev det, men en härlig sådan.


Julia går alltid till den hyllan för gravida mammor :-)


- Aaah! Den här blir toppen!


- Verkligen spännande måste jag säga...


- Visste du det här mamma??


- Bäst jag sätter mig, det här kan ta tid...


- Jag vill ju låna någon av dom här mamma, får jag det?...


Välling, smörgås och läse-stund i bibblans sköna soffa.


Fåret är fantastiskt och nu kan fröken göra så den gungar själv utan hjälp.




-Nu har jag gungat klart, nu tänker jag gå av (...varpå mamma får i ilfart sträcka fram en hand för fröken hade annars druttat bakåt och rätt i golvet med huvudet.)

kramar Mamma M och Julia.

Inga kommentarer: